Новини

Кой харчи най-много за реклама?

Публикувана от Profit.bg в Икономика
Дата: 2012-06-19 15:10:08, видяна 304 пъти

Тезата, че най-големите компании трябва да отделят най-много пари за реклама, е популярна сред хората. Това обаче невинаги е така, като традиционно за реклама харчат най-много тези компании, които са в изключително конкурентна среда.

И макар ефектът на рекламата все още да не е точен и количествено измерим, целта е водещи марки в определен сектор да се запечатат в главите на потребителите и да са първите, които ще им дойдат наум, когато се нуждаят от определен продукт.

Индустриите, които харчат най-много за реклама, са автомобилната, търговската, финансовата, телекомуникационната и индустрията за производство на продукти за лична хигиена.

Ето и кои са компаниите. които харчат най-много пари за реклама:

Procter & Gamble

Компанията често заема първото място по рекламни бюджети не само в САЩ, но и в международен план. Според данни на индекса на Kantar Media. за изминалата година Procter & Gamble е похарчила 2.95 милиарда долара.

Тази астрономическа сума е на практика с 5.4% по-ниска от похарченото година по-рано и поставя компанията начело за девета година.

Компанията е намалила разходите си за телевизионна реклама с 6.8% през миналата година, макар и перото все още да заема най-голяма част от рекламните разходи.

Рекламата в списания е бил втория най-популярен канал за реклама в бюджета. Много специалисти задават въпроса относно ефективността на скъпата телевизионна реклама в свят, който все в по-голяма степен става дигитален.

Тенденцията през последните години е на намаляване на разходите за реклама във вестници и списания.

L'Oreal

За разлика от понижаващите се разходи за реклама на P&G, производителят на козметични продукти L'Oreal е повишил рекламния си бюджет с 18.1% през миналата година, като основната част от средствата са били насочени към продуктите с марка L'Oreal Paris, Maybelline и Garnier. Общите похарчени средства за реклама се изчисляват на 1.34 милиарда долара.

General Motors

Компанията цели да има колкото може повече купувачи за колите си с марка GM, Chevrolet, Buick или Cadillac. Това не е чудно, предвид че тя все още се възстановява от финансовите трудности, в които изпадна само преди четири години.

Това е автомобилната компания с най-голям рекламен бюджет в размер на 1.78 милиарда долара, което обаче е понижение с 16% в сравнение с похарчените 2.13 милиарда долара година по-рано.

Като цяло през изминалата година автомобилната индустрия е регистрирала най-голямо повишение на рекламните си бюджети в размер на 6.3%, пише Investopedia.com.

И макар и тук най-много средства да са били похарчени за телевизионна реклама, онлайн бюджетът на компанията се е повишил с 15.7% в сравнение с предходната година.

Chrysler

Компанията е била вторият най-голям рекламодател сред автомобилните производители с похарчените 1.19 милиарда долара. Това е било повишение от цели 36% в сравнение с разходите от 875 милиона долара за 2010-та година.

Причината за увеличението – целта на Chrysler да запознае широката публика с новите си представени модели.

Verizon

Надпреварата за завземане на мобилния свят в САЩ е голяма. Компанията е най-големият рекламодател в телекомуникационния сектор през изминалата година. От бюджета в размер на 1.64 милиарда долара около половината са били похарчени за телевизионна реклама.

Time Warner

Медийната компания е изхарчила 1.28 милиарда долара през изминалата година, което е с 5.8% повече в сравнение с предходната. Телевизионната реклама също се е повишила с около 10% и е възлязла на 766 милиона долара.

Pfizer

Компанията е изхарчила около 1.2 милиарда долара за реклама на свои продукти. Основна част от рекламния бюджет се заема от телевизията, като не малка се насочва и към списанията



Сподели:  
Етикети: реклама, харчи , най-много

Анонимни потребители не могат да коментират. Влез или се регистрирай.

Това семейство не купува нищо...

Това семейство не купува нищо от магазина преди 17ч. 21мин.
Шестчленно семейство се отказва от супермаркета в полза на задния си двор, в желанието... още»
Десетте най-трудни въпроса при... Що е то импийчмънт и кой може да... Ерата на гигантските батерии... Пет имота за 100 000 евро, които...
 
 
рекламирай тук
Актуални прожекции · още кино
Пазители

В годините на Студената война, секретната военна организация "Патриот" сформира отряд от...

още...