Новини

Какво ни казва за супербогатите ръстът в застраховките на уиски?

Публикувана от Profit.bg в Икономика
Дата: 2018-12-28 14:30:24, видяна 427 пъти

Предвид повишаващите се цени на рядкото уиски до шест и седемцифрени стойности, застраховането на скъпоценната течност е не просто препоръчително, а от съществена важност, казва Рон Фиама, част от подразделението за частни клиенти на AIG.

Застрахователният гигант отчита такъв ръст в колекционирането на уиски, че е разширил покритието си на специалните колекции, така че да включва и тези, които достигат до Macallan от 1926 г.

“Индивидуалните колекционери на уикси в момента са стотици и доближават 1 000,” казва Фиама за клиентите на AIG. “Когато аукционните къщи провеждат два или три търга за уиски годишно, а някои уискита се продават за 1 млн. долара или 500 000 долара, това със сигурност оправдава вниманието.”

На 29 ноември бутилка отлежало 60-годишно уиски Macallan бе продадена за рекордните 1.2 млн. паунда (1.5 млн. долара) на търг на Christie’s в Лондон. Рядко 60-годишно уиски Macallan пък бе продадено за 7.96 хонконгски долара (1.01 млн. долара) на търг на Bonhams в Хонконг през май.

Втора бутилка от същата колекция бе купена по-късно през същия ден на същия търг за 1.1 млн. долара. И двете бяха продадени на цени, надхвърлящи повече от два пъти  предварителните оценки, пише Bloomberg.

Някой си купи бутилка уиски за 1.1 млн. долараТя е от бранда Macallan Valerio Adami и е отлежала 60 години


Рядкото уиски е поскъпнало със 140% през последните пет години, според индекса Vintage 50, изготвян от Rare Whisky 101. От AIG отчитат почти десеткратно увеличение на новите молби за застраховане на уиски на годишна база.

Променящи се стойности

Ръстът - както на цените, така и на съпътстващата необходимост за застраховка, предоставя нов поглед към променящия се пейзаж на алтернативните инвестиции. Класацията на AIG за застраховки на предмети с колекционерска стойност в момента се оглавява от уиски, часовници и автомобили, казва Фиама, който отбелязва, че това представлява промяна, в сравнение с нещата, които традиционно се считат за колекционерски предмети, както и че богатството се пренасочва към по-младите поколения.

“90-годишните може да оставят красива колекция от сребърни прибори за хранене или някакви бижута. 50- или 60-годишните деца обаче се освбождават от тези активи и купуват уиски, красиви часовници, Ferrari-та,” казва Фиама.

“Ние ставаме свидетели на това отвътре, докато те преминават от една застрахователна полица към друга. Невероятно е да се види как се прехвърля богатството от страна на колекционерите.”

Когато става въпрос за часовници, AIG в момента отчита 20-процентен ръст на полиците на годишна база, както и 15-процентно увеличение в броя на застраховките на класически автомобили.

Предвид по-ниските цени, в сравнение с други колекционерски предмети, Фиама отчита ръст на по-младите купувачи на скъпи часовници.

“Те са забавни. Можете да ги използвате, да ги разглеждате, да ги носите с вас,” казва той, но в същото време съветва колекционерите да внимават с размерите на своите колекции.

По-ниските цени на този тип колекционерски предмети позволяват натрупването на по-големи количества, а собствениците трябва да са наясно с това, че когато бъдат събрани на едно място марки, като Rolex, Omega или IWC, могат да струват значителна сума.

Следващите класически автомобили

Компанията за застраховане на класически и колекционерски автомобили Hagerty също отчита тенденция към подмладяване на колекционерите. Тази година е първата, в която застраховките, направени от колекционери във възрастовите група 21 – 37 г. и 38 – 53 г., надхвърлят тези във възрастовата група 54 – 72 г. и по-възрастни.

Една трета от тестваните редки шотландски уискита - ментетаВ лабораторията в Шотландия използваха метода на радиовъглеродното датиране, за да установят, че 21 от 55 бутилки рядко уиски не са толкова отлежали, за колкото са представяни


Пазарът на колекционерски автомобили се разраства, казва Джонатан Клингър, вицепрезидент на Hagerty, който отбелязва, че вероятността по-младите клиенти да се интересуват от стар пикап или SUV модел е близо четити пъти по-голяма, отколкото при по-възрастните поколения.

“Преди няколко години, когато започна тази тенденция, популярни бяха първото поколение Ford Bronco и Toyota Land Cruiser,” казва Клингър. “С увеличаването на интереса (към тези автомобили) цените също се повишиха. И след като все повече хора вече не могат да си ги позволяват, интересът се повиши към моделите от 80-те и 90-те на тези автомобили.”

Цената на страстта

За колелцонерите е от ключово значение да са информирани за стойността на своите предмети, според AIG и Hagerty, които следят пазара и работят с клиентите си, за да гарантират, че застрахователното покритие е достатъчно. За автомобилите е препоръчително да се проверява оценката на годишна база, казва Клингър.

“В сектора на уискито трябва постоянно да се следят продажбите,” казва Фиама, който работи с аукционните къщи, за да изпреварва тенденциите.

При вината и алкохолите, според Фиама, правилото е колекцията да се проверява и оценява на всеки 3-5 години. Към всяка колекция обаче трябва да се подхожда индивидуално. “Ако ние или клиентът смятаме, че има нужда от оценка на цялата колекция или отделни бутилки, го правим. Рядко се случва да принуждаваме клиент да прави оценка. Те обикновено са тези, които следят това, което колекционират и те идват при нас и казват, че искат преоценка.”

Много колекции могат да бъдат обединени под специални групови полици, но редките или много скъпи бутилки също така могат да бъдат застраховани отделно в рамките на една колекция.

“Очевидно всичко, което застраховаме, е важно за нашите клиенти —домове, автомобили, но те изпитват особена страст към предметите си с колекционерска стойност,” казва Фиама. “Това често са неща, които те са подбирали и събирали през целия си живот. Те са изключително емоционално привързани към тях.”



Сподели:  
Етикети: застраховките, казва, Ръстът, уиски, супербогатите

Анонимни потребители не могат да коментират. Влез или се регистрирай.
рекламирай тук
Актуални прожекции · още кино

още...