Новини

Автопроизводителите са изправени пред перфектната буря в Европа

Публикувана от Profit.bg в Икономика
Дата: 2019-01-11 12:30:39, видяна 207 пъти

След продължилия десетилетие бум, колелата на автомобилната индустрия в Европа започват да падат.

Търсенето на континента намаля в края на 2018 г., вследствие на комбинация от забавяния, свързани с тестването на автомобилите за вредни емисии и икономически проблеми, което бе индикация за резкия край на продължилия с години ръст.

Британските потребители оглавиха промяната, като вероятно предстоят още проблеми вследствие на опасенията около отношенията на Великобритания с ЕС, след като страната напусне съюза.

Ford Motor Co. предприе най-агресивните действия досега, след като вчера обяви закриването на хиляди работни места. Компанията преразглежда дейността си в Европа, което може да доведе и до закриването на заводи.

По стъпките на Ford върви и Jaguar Land Rover - най-големият британски автопроизводител, който обяви съкращаването на 4 500 души, или близо 10% от служителите на компанията в световен мащаб.

И двете компании разчитат на Великобритания, която е вторият най-голям автомобилен пазар в Европа. Това ги прави особено уязвими на евентуалните рискове от твърд брекзит, но всички европейски атопроизводители биха били засегнати от нарушените търговски отношения между Великобритания и континента заради близките връзки между заводите и доставчиците от двете страни на Ла Манша, пише Bloomberg.

“Можем да станем свидетели на прелюдия към по-нататъшна консолидация в индустрията, цикличен феномен,” казва Стив Ман, анализатор в Bloomberg Intelligence в Хонконг. “Скъпо струващата разработка на бъдещите автомобили и намаляващите обеми са рецепта за по-близки отношения.”

В световен мащаб, автомобилната индустрия вече трябва да се справя с по-строгите екологичи правила, скъпо струващото пренасочване към електрмобилите и риска от компаниите за споделено пътуване, които привличат потребителите.

Внезапното забавяне на търсенето на ковенционални автомобили води до риск от намаляване на паричните потоци, необходими за този преход, докато в същото време брезкит добавя допълнителна доза несигурност в Европа.

“Има прекалено много революции, които текат едновременно,” казва Юрген Пийпер, анализатор в Bankhaus Metzler. “Това е една негативна смесица.”

Проблемите на Европа включват забавяне на ръста на икономиката, като Германия е изправена пред риска да изпадне в техническа рецесия след резкия спад на промишлената дейност в края на миналата година.

Изоставането на най-голямата икономика в Европа отчасти бе в резултат на опитите на автопроизводителите да се адаптират към новите правила за тестове на автомобилите за вредни емисии, което доведе до забавяния в производството и колебания в продажбите в цяла Европа.

Очакванията от страна на компании, като Volkswagen AG и Daimler AG, за възстановяване на търсенето все още не са се материализирали. Доставките на нови автомобили в Германия падат със 7.6% през декември, което е индикация за по-сериозни проблеми на пазар, който се очаква да се свие през 2019 г., според Evercore ISI.

10 луксозни автомобила, които ще властват по пътищата през 2019 гТърсенето на луксозни автомобили и суперколи е по-голямо от когато и да било, а по всичко изглежда, че 2019 г. до голяма степен ще бъде сходна


Китай е друго предизвикателство. Напрежението между САЩ и Китай доведе до първия спад на продажбите в Китай от две десетилетия през миналата година. Това означава, че най-големият пазар на автомобили в света е малко вероятно да се притече на помощ на автомобилната индустрия, както го направи след финансовата криза.

Ако Китай не успее да стимулира продажбите на автомобили, това ще е предизвикателство и за японските автопроизводители, които се справят по-добре от останалата част от индустрията на най-големия автомобилен пазар в света, казва Ман.

Акциите на повечето азиатски автопроизводители поскъпват днес, а тези на Tata Motors Ltd. - собственик на Jaguar Land Rover, се търгуват почти без промяна в цената на борсата в Мумбай.

Книжата на Toyota Motor Corp., която е най-големият автопроизводител в Азия, поскъпнаха с 1.8%, докато цената на книжата на Honda Motor Co. скочи с 2.6%.

Новината за Ford не се отразява на акциите на японските автопроизводител, казва Масаюки Отани, старши анализатор в Securities Japan Inc. в Токио.

На фона на задълбочаващите се икономически проблеми, плановете на автопроизводителите да генерират милиардите евро, от които имат нужда за инвестиции в автономни автомобили и електромобили, избледняват все повече, а дали тези инвестиции ще се отплатят далеч не е сигурно.

BMW, която е една от първите компании, навлезли в сферата на електромобилите, е продала 140 000 хибридни автомобила и електровозила през миналата година. Това представлява увеличение от 38%, но е под зададения преди това таргет от компанията от 50% ръст.

Малко вероятно е Ford и Jaguar Land Rover да са последните, които закриват работни места. Volkswagen, която е най-големият автопроизводител в Европа, предвещава допълнително затягане на коланите, след като заяви, че едноименната марка ще удвои фокуса си върху доходността в поредната година на “огромни предизвикателства.”

“Трябва да си напишем домашното,” заяви Ралф Брандщетер, старши оперативен директор на най-голямото подразделение на германския автопроизводител. “Тук става въпрос за подсигуряването на рентабилността на марката Volkswagen в дългосрочен план.”



Сподели:  
Етикети: перфектната, буря, Изправени, автопроизводителите

Анонимни потребители не могат да коментират. Влез или се регистрирай.

Идва ли златната ера на...

Идва ли златната ера на женския футбол? преди 7ч. 37мин.
До неотдавна женските футболни отбори трудно намираха стадиони, на които да тренират, а... още»
Осем факта за инвестициите на... Градът, в който живеят двамата... Топ 10 на най-добрите ресторанти в... 20 от най-красивите свещени места по...
 
 
рекламирай тук
Актуални прожекции · още кино

още...