Новини

Nissan Qashqai II – обновяване на бестселъра

Публикувана от auto-press.bg в Авто
Дата: 2012-06-12 08:28:50, видяна 193 пъти

Световният бестселър на Nissan и първопроходец в сектора на компактните кросовъри - моделът Qashqai, през следващата година ще бъде сериозно обновен с появата на второто му поколение. Когато в началото на 2007-а година колата се появи на бял свят, едва ли някой е можеше да предположи, колко ще е светъл пазарният й път. Но още първите месеци на продажби показаха, че с Nissan Qashqai японците са уцелили десетката. Новите коли се разграбваха като топъл хляб, в доста страни за тях имаше и сериозно чакане. Ситуацията не е особено променена и днес – търсенето в Европа изпреварва предлагането, заради отраничения капацитет на завода на Nissan в английския град Съндърленд, работещ на предела на мощностите си.

Реално погледнато, първото поколение на Nissan Qashqai би могло да остане на конвейера поне още пет години – при такова търсене едва ли купувачите биха придиряли много за „възраст“. Още повече, че през 2010-а колата беше модернизирана и получи нова „физиономия“. Японците, обаче, не искат да рискуват, почивайки на стари лаври и през пролетта, на автосалона в Женева показаха концептуалния си кросовър Nissan Hi-Cross, за който се очаква следващия март, отново в Женева, да излезе като серийно изпълнение на Nissan Qashqai II.

Според хората на марката, габаритите на колата ще останат същите – дължината на Qashqai второ поколение ще е към 4,33 м. Кардинални промени се очакват в салона. Според създателите на новата кола, тя няма да остъпва по нищо в това отношение на евроконкурентите си BMW X1 и Audi Q3, и дори ще ги превъзхожда.

Старият добър 1,6-литров, бензинов мотор с мощност 117 к. с. заминава в пенсия, а негово място, по принципа на даунсайзинга, идва 1,2-литров турбомотор с мощност 113 л. с. (190 Нм). От Nissan обещават, че средният разход на гориво ще е малко над пет литра на сто километра път, а изхвърляните вредни вещества няма да са повече от 120 г/км. Не по-малко интересен е дизеловият мотор 1,6-литра с мощност 128 к. с., чиято икономичност е още по-добра – средният разход на гориво се обявява на ниво от 4,7 литра, а изхвърляният въглероден двуокис ще е 105 г/км.

И тези показатели са постигнати без приелата вече всеобща форма на почти побъркване на тема хибридизация. Новата кола е поредното доказателство, че грамотно конструиран и добре пресметнат дизел почти по нищо не остъпва на прехвалените и модни хибридни задвижвания.
Представянето на концептуалния Nissan Hi-Cross с хибридно задвижване е по-скоро поклон по посока на модата, отколкото разкриване на „истината“ за серийните машини, които ще бъдат именно с нормални мотори, докато хибридният вариант едва ли ще се появи скоро на пазара, ако дори изобщо бъде включен в плановете за производство.

Засега не се очертават някакви видими недостатъци на новия Nissan Qashqai, напротив, колата идва с доста по-стилна външност със заемки от премиалния модел Nissan Murano, съвремени икономични мотори и качествен салон. Първото поколение имаше още един много сериозен коз – приемливата цена, която, честно казано беше главният „виновник“ за пазарния успех на модела.

Едва ли този коз ще остане в сила и за второто поколение. Японците отсега наблягат върху „премиум“ харктера на кросовъра второ поколение, което означава, че ще искат и повечко пари за него. Затова е трудно да се каже, дали колата ще има същият успех като първото поколение.

Още в началото на тази година босът на глобалния алианс Renault-Nissan Карлос Госн обяви доста амбициозни планове за развитие на автогиганта, сред които е и постигане на максимална печалба от всяка продадена кола. Естествено, добре и престижно е когато няколко модела на даден производител водят в класациите по броя продажби, но доста по-важен показател е доходността на всеки продаден екземпляр. Изглежда целта е Nissan Qashqai II да стане кола, от която Nissan иска да спечели максимално, както това става именно при колите от премиум-сектора на пазара, при които маржовете са два-три пъти по-високи от тези при т.н. „бюджетни“ модели.

Но Nissan Qashqai засега се асоциира в съзнанието на купувачите с идеята за относително достъпен кросовър. Така че на колата й престои сериозната задача да преобърне, ако може, този стереотип и да „форматира“ отново имиджа си като автомобил от по-висока категория. Впрочем, окончателните планове на Nissan ще станат известни не толкова бързо, защото се планира пускането на Nissan Qashqai II в продажба не по-рано от февруари 2014-а година.

Сподели:  
Етикети: Nissan, обновяване, Qashqai, бестселъра

Анонимни потребители не могат да коментират. Влез или се регистрирай.

Дерегистрация заплащва...

Дерегистрация заплащва дизеловите автомобили на Volkswagen? преди 23ч. 23мин.
Според информация на информационната агенция Reuters, собствениците на включените в... още»
И Великобритания забранява... Renault, Microsoft и VISEO работят... Троен успех за Hyundai в немския... Сглобяемото товарно Волче /Ox/ от...
 
 
рекламирай тук
Актуални прожекции · още кино
5D Свърталище на духове

Вълнуващо пътешествие в недрата на земята. Пътуването е рисковано, опасностите са много - реки от...

още...