Новини

Nissan Qashqai II – обновяване на бестселъра

Публикувана от auto-press.bg в Авто
Дата: 2012-06-12 08:28:50, видяна 195 пъти

Световният бестселър на Nissan и първопроходец в сектора на компактните кросовъри - моделът Qashqai, през следващата година ще бъде сериозно обновен с появата на второто му поколение. Когато в началото на 2007-а година колата се появи на бял свят, едва ли някой е можеше да предположи, колко ще е светъл пазарният й път. Но още първите месеци на продажби показаха, че с Nissan Qashqai японците са уцелили десетката. Новите коли се разграбваха като топъл хляб, в доста страни за тях имаше и сериозно чакане. Ситуацията не е особено променена и днес – търсенето в Европа изпреварва предлагането, заради отраничения капацитет на завода на Nissan в английския град Съндърленд, работещ на предела на мощностите си.

Реално погледнато, първото поколение на Nissan Qashqai би могло да остане на конвейера поне още пет години – при такова търсене едва ли купувачите биха придиряли много за „възраст“. Още повече, че през 2010-а колата беше модернизирана и получи нова „физиономия“. Японците, обаче, не искат да рискуват, почивайки на стари лаври и през пролетта, на автосалона в Женева показаха концептуалния си кросовър Nissan Hi-Cross, за който се очаква следващия март, отново в Женева, да излезе като серийно изпълнение на Nissan Qashqai II.

Според хората на марката, габаритите на колата ще останат същите – дължината на Qashqai второ поколение ще е към 4,33 м. Кардинални промени се очакват в салона. Според създателите на новата кола, тя няма да остъпва по нищо в това отношение на евроконкурентите си BMW X1 и Audi Q3, и дори ще ги превъзхожда.

Старият добър 1,6-литров, бензинов мотор с мощност 117 к. с. заминава в пенсия, а негово място, по принципа на даунсайзинга, идва 1,2-литров турбомотор с мощност 113 л. с. (190 Нм). От Nissan обещават, че средният разход на гориво ще е малко над пет литра на сто километра път, а изхвърляните вредни вещества няма да са повече от 120 г/км. Не по-малко интересен е дизеловият мотор 1,6-литра с мощност 128 к. с., чиято икономичност е още по-добра – средният разход на гориво се обявява на ниво от 4,7 литра, а изхвърляният въглероден двуокис ще е 105 г/км.

И тези показатели са постигнати без приелата вече всеобща форма на почти побъркване на тема хибридизация. Новата кола е поредното доказателство, че грамотно конструиран и добре пресметнат дизел почти по нищо не остъпва на прехвалените и модни хибридни задвижвания.
Представянето на концептуалния Nissan Hi-Cross с хибридно задвижване е по-скоро поклон по посока на модата, отколкото разкриване на „истината“ за серийните машини, които ще бъдат именно с нормални мотори, докато хибридният вариант едва ли ще се появи скоро на пазара, ако дори изобщо бъде включен в плановете за производство.

Засега не се очертават някакви видими недостатъци на новия Nissan Qashqai, напротив, колата идва с доста по-стилна външност със заемки от премиалния модел Nissan Murano, съвремени икономични мотори и качествен салон. Първото поколение имаше още един много сериозен коз – приемливата цена, която, честно казано беше главният „виновник“ за пазарния успех на модела.

Едва ли този коз ще остане в сила и за второто поколение. Японците отсега наблягат върху „премиум“ харктера на кросовъра второ поколение, което означава, че ще искат и повечко пари за него. Затова е трудно да се каже, дали колата ще има същият успех като първото поколение.

Още в началото на тази година босът на глобалния алианс Renault-Nissan Карлос Госн обяви доста амбициозни планове за развитие на автогиганта, сред които е и постигане на максимална печалба от всяка продадена кола. Естествено, добре и престижно е когато няколко модела на даден производител водят в класациите по броя продажби, но доста по-важен показател е доходността на всеки продаден екземпляр. Изглежда целта е Nissan Qashqai II да стане кола, от която Nissan иска да спечели максимално, както това става именно при колите от премиум-сектора на пазара, при които маржовете са два-три пъти по-високи от тези при т.н. „бюджетни“ модели.

Но Nissan Qashqai засега се асоциира в съзнанието на купувачите с идеята за относително достъпен кросовър. Така че на колата й престои сериозната задача да преобърне, ако може, този стереотип и да „форматира“ отново имиджа си като автомобил от по-висока категория. Впрочем, окончателните планове на Nissan ще станат известни не толкова бързо, защото се планира пускането на Nissan Qashqai II в продажба не по-рано от февруари 2014-а година.

Сподели:  
Етикети: Nissan, обновяване, Qashqai, бестселъра

Анонимни потребители не могат да коментират. Влез или се регистрирай.
рекламирай тук
Актуални прожекции · още кино
5D Дракула

Туристическа дестинация- стар порутен замък... Домакин се оказва самият граф Дракула, който явно не...

още...